دسته‌های نوشته: مقالات گرانول

محصولات پلاستیکی همواره خارج از موضوع زیست محیطی ، کاربرد فراوانی در زندگی روزمره ما داشته است و توسط بخش عظیمی از محصولات پلاستیکی و پلیمری احاطه شده ایم، محصولاتی که استفاده از آنها در بخش های مختلف زندگی ما نقش بسزایی رو دارند و عدم استفاده از این محصولات امری اجتناب ناپذیر شده است. و یکی از محصولاتی که در تولید انواع محصولات پلیمری کاربرد فراوانی دارد، مستربچ است. که طببعتا با افزایش این محصولات و افزایش تقاضا، فعالیت بازار تولیدی‌ها در این زمینه رو به رشد است و یکی از مسائلی که این تولیدکنندگان را درگیر می‌کند، تهیه مستربچ مناسب برای تولید محصولاتشان است.

۱- یکی از مهمترین نکات خرید مستریچ قیمت این محصول می باشد.

از آنجا که قیمت مواد اولیه پلیمری، تابع قیمت ارز و نوسان بازار بورس است. همان‌طور که می‌دانید، قیمت ارز (دلار) در این روزها نوسانات زیادی دارد.
. با توجه به این که قیمت مستربچ به ‌طور روزانه، با توجه به قیمت روز مواد اولیه در بازار، مقایسه قیمت در بورس کالا و عرضه پتروشیمی‌ها اعلام می‌شود، قیمت‌ها معمولا به صورت روزانه تغییر می‌کنند و با توجه به رقابتی که بین خریداران صورت می‌گیرد حتی ممکن است در طول روز نیز چندبار تغییر کند. این تغییرات روزانه و گاهاً ساعتی و عدم وجود منبع رسمی برای اعلام قیمت واحد، مشکلات عمده ای را برای خریداران به وجود می‌آورد.
شرکت‌ها و افراد تأمین‌کننده مختلف، قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌کنند و خریدار همیشه این سوال را از خود می‌پرسد که آیا قیمتی که گرفته‌است قیمت منصفانه‌ و درستی است یا نه.
سعی کنید قبل از خرید، با چند شرکت مختلف در این زمینه تماس بگیرید و پس از استعلام قیمت، بهترین قیمت و شرایط فروش را انتخاب کنید.

2- با توجه به تولید محصول مورد نظر مستربچ باید تهیه شود

خریدار مستربچ باید با توجه به محصولی که قرار است تولید کند گرانول تهیه کند. بنابراین توجه به محصولی که قرار است تولید شود یکی از مهمترین نکات در تهیه مستربچ مورد نظر است. به عنوان مثال برای تولید محصولات پلاستیکی نظیر لوازم التحریر، وسایل آشپزخانه، روکش سیم و کابل و.. از گریدهای مختلف مستربچ پایه پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌شود.همچنین برای ایجاد رنگ در محصول تولیدی، از انواع مستربچ‌های رنگی، مستربچ سفید و مستربچ مشکی استفاده می‌شود. همچنین اگر بخواهید خواص فیزیکی و مکانیکی مختلفی را در محصول ایجاد کنید، استفاده از مستربچ افزودنی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۳- از چه تامین کننده ای مستربچ مورد نیاز رو تهیه کنیم؟

تأمین‌کننده‌ای که این ماده اولیه از آن خریداری می‌شود، باید معتبر و همراه با نام و نشان باشد. یافتن چنین تأمین‌کننده‌ای می‌تواند از طریق پرس و جو از اطرافیان، جستجو در اینترنت و یافتن سایت‌های معتبر، تبلیغات گوناگون و … باشد. از آن‌جایی که باید هزینه زیادی برای گرانول موردنیاز خود پرداخت کنید، کمی وقت بگذارید و با اندکی جستجو و تحقیق، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۴-پایه مستربچ موردنظر

یکی از مواردی که هنگام خرید مستربچ مناسب باید به آن توجه کنید، پایه مستربچ مصرفی و محصول تولیدی شماست. شاید این اختلاف نظر را در بین تولیدکنندگان دیده باشید که حتما پایه مستربچ مصرفی باید با محصول تولیدی شما یکی باشد. ولی در واقع نیازی نیست که حتما مستربچ و محصول تولیدی شما پایه همسان داشته باشند. در واقع این باور، در مورد کامپاند صدق می‌کند و اتفاقا این مورد یکی از تفاوت‌های کامپاند و مستربچ است. با این حال، ممکن از در بعضی موارد، نیاز باشد که حتما پایه مستربچ و محصول تولیدی شما یکسان باشد. اگر نسبت به این موضوع حساس هستید، می‌توانید قبل از تهیه مستربچ با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را برای تهیه مستربچ مناسب تولیدتان راهنمایی کنند.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید